UPOZORNĚNÍ PRO SPOTŘEBITELE -

Shrnující vyjádření

Doplňující informace KMV ze dne 17. května 2016 k vybraným šaržím ochucených vod Mattoni

V rámci pravidelných interních kontrol jsme zjistili, že v některých šaržích výrobků nové řady Mattoni s obsahem ovocné šťávy perlivá ochucená a to ve variantě Bílé hrozny, v 1,5l balení se objevily některé lahve s posunem senzorických charakteristik.

Jednou z příčin těchto změn mohla být hroznová šťáva, která je používána i k produkci variant příchutí Pomeranč, Citron a Malina.

Proto jsme preventivně přistoupili ke stažení více šarží výrobku Mattoni ochucená minerální voda v příchutích Bílé hrozny, Pomeranč, Citron a Malina. Oznámení o tomto preventivním stahování jsme na webu KMV zveřejnili 11. 5. 2016 a rovněž jsme o věci informovali Státní zemědělskou a potravinářskou inspekci. Spotřebitelům jsme preventivně nedoporučili oznámené šarže ke spotřebě a nabídli výměnu zboží.

Na situaci jsme reagovali bezprostředně následujícími opatřeními:

Zpřísnili jsme už tak náročné sledování kvality dodávaných ovocných šťáv a jejich další zpracování.

Informovali jsme naše obchodní partnery, z vlastní iniciativy jsme vybrané šarže stáhli z prodejní sítě a nahradili je novými produkty ve standardní kvalitě.

Při analýzách stažených výrobků se ukázalo, že nevhodné ke spotřebě jsou pouze výrobky Mattoni ochucená s příchutí bílé hrozny s DMT 20. 4. 2017 a 21.4.2017, a Mattoni ochucená pomeranč s DMT 25.4. 2017. Příčinou senzorických nedostatků je dodávka dvou balení hroznové šťávy od externího dodavatele, jehož ostatní dodávky však byly zcela v pořádku. Preventivně stahované ostatní výrobky Mattoni s příchutí citrón a malina jsou vyhovující a spotřebitelé nemusí mít při jejich konzumaci obavu, stejně jako při konzumaci Mattoni bílé hrozny a Mattoni pomeranč s jiným datem minimální trvanlivosti. Avizované stažení výrobků Mattoni ochucená minerální voda však dokončíme, přestože nevykazují žádné nedostatky, ani senzorické změny, neboť důvěra a spokojenost našich spotřebitelů je na prvním místě.

Dne 17. 5. 2016 proběhla ve výrobním závodě Mattoni v Kyselce u Karlových Varů kontrola Státní zemědělské a potravinářské inspekce, inspektorát Plzeň, která se s našimi zjištěními ztotožnila, odebrala k analýze vzorky z aktuální výroby. V rámci kontroly nebyla uložena žádná opatření.

V každém případě se všem spotřebitelům i obchodním partnerům omlouváme za jakékoli způsobené nepříjemnosti.

I v dalším období budeme obratem řešit zbývající podněty od spotřebitelů. V prodejnách, kde je zakoupili, mohou spotřebitelé příslušné výrobky bez problémů vyměňovat, případně se mohou obrátit přímo na infolinku KMV 800 11 10 11 nebo na e-mail: reklamace@mattoni.cz

Tým Karlovarské minerální vody a.s.

Vyjádření KMV ze dne 11. května 2016

Vážení spotřebitelé,

tímto Vás informujeme, že z důvodu zásady předběžné opatrnosti podle článku 7 Nařízení 178/2002 jsme z preventivních důvodů přistoupili k nahrazování některých produktů Mattoni s obsahem ovocné šťávy perlivá ochucené a to v příchutích:

Z naší vlastní iniciativy jsme v prodejní síti přistoupili k nahrazování výše uvedených produktů. Tyto produkty s uvedenou dobou minimální trvanlivosti na obale mohou vykazovat nevyhovující senzorické vlastnosti, s maximální pravděpodobností vinou nekvalitní části dodávky ovocné šťávy od externího dodavatele.

Příčiny změny senzorických vlastností prověřujeme ve spolupráci s akreditovanými laboratořemi. Z důvodu předběžné opatrnosti, kdy zjištění senzorických změn vedou k závěru, že potravina nemusí být vhodná ke spotřebě, jsme se rozhodli preventivně tyto výrobky z trhu odvolat a nahradit je jinými výrobky. V případě, že jste si tyto produkty zakoupili, doporučujeme je nekonzumovat. Produkty můžete rovněž vrátit v obchodě, kde jste je zakoupili.

Proces nahrazování probíhá díky spolupráci s obchodními partnery velmi pružně, i s ohledem na to, že původní výrobky v daném balení se na trh dostávaly jen po krátký čas a zásoby nebyly velké.

Větší část příslušných lahví už v prodejnách není. Při analýze stažených výrobků se navíc ukazuje, že nevyhovující senzorické vlastnosti se projevují jen u zlomku počtu lahví z příslušných šarží.

V souvislosti s uvedenou skutečností nás můžete kontaktovat prostřednictvím e-mailu: reklamace@mattoni.cz

Děkujeme za pochopení a velmi se omlouváme za případné způsobené komplikace.

Tým Karlovarské minerální vody a.s.

Naše produkty

Tiskové zprávy

Níže uvedené tiskové zprávy dokumentují činnost v poslední době.


Všechny zprávy

Sociální sítě

Naše značky naleznete na těchto sociálních sítích

Sociální sítě