Zpět na tiskové zprávy

2016: Výsledky Karlovarských minerálních vod následují rostoucí celosvětový zájem o balené vody

15. 02. 2017 2016: Výsledky Karlovarských minerálních vod následují rostoucí celosvětový zájem o balené vody

Výsledky skupiny Karlovarských minerálních vod (KMV) za rok 2016 jdou ruku v ruce s celosvětovým růstem prodeje balených vod. Dle nejnovější statistiky agentury CANADEAN vzrostl v roce 2016 globální prodej balené vody o 5,3 %. Zvýšený prodej produktů KMV podpořila i rostoucí ekonomika, která umožnila lidem častěji nakupovat kvalitnější zboží. V meziročním srovnání zvýšila skupina KMV v roce 2016 prodeje o 2 %, EBIDTA o celých 14 % a dosáhla celkového obratu 7,5 miliard Kč. V porovnání s rokem 2015 jde o výborný výsledek, zvlášť v souvislosti s nevydařeným loňským letním počasím.

K úspěchu přispělo více faktorů, jako například skvělý vývoj prodejů balených vod v Maďarsku, kde v roce 2015 KMV získaly značky Szentkiralyi a Theodora. Dále pokračující růst obliby minerálních vod a představení produktových novinek KMV na českém trhu, jako nová Mattoni ochucená (pět nových ovocných příchutí v barevných 1,5l lahvích podpořených úspěšnou TV kampaní s vítězi StarDance) a Poctivá Cola od Poděbradky (2. místo v testu colových limonád, MF Dnes/IDnes, leden 2017).

Značka Mattoni je nejprodávanější a v roce 2016 se stala i nejoblíbenější značkou mladých v ČR, když zvítězila v anketě Značka roku*, což dokazuje, že nová generace se zajímá o zdravý životní styl.

S velkým úspěchem se setkala i retro edice Mattoni láhve, která připomíná historii a tradici značky Mattoni.

V prodejích se projevil také zájem i schopnost lidí kupovat kvalitnější a dražší produkty, což se nejvíce odrazilo například v kategorii džusů. Ta podle údajů agentury Nielsen narostla meziročně téměř o 6 %, přičemž výrobky prémiových značek, tedy kvalitnější a dražší produkty zaznamenaly velký nárůst oproti levnějším privátním značkám. Skupina KMV tak zvýšila prodej ovocných džusů Fruttimo Aquila meziročně o 55 % a džusů Granini o 20%.

Skupině KMV se daří i na evropských trzích. Na Slovensku drží pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod. V Rakousku je dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod díky odkoupení dvou nejvýznamnějších tamních nápojářských firem (Kékkúti Ásványvíz a Szentkirályi Ásványvíz) v roce 2015, čímž vznikl největší výrobce balených minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě.

V roce 2016 pokračovaly KMV v rozvoji exportu svých produktů do více než 20 zemí světa. Ve strategickém hledáčku nadále zůstává například Čína, která pro KMV představuje čtvrtý největší exportní trh, nově KMV usilují o vývoz např. do Austrálie, kde se jejich výrobky představily potenciálním partnerům a distributorům na Fine Food Australia, největším gastronomickém veletrhu na jižní polokouli.

V roce 2016 bylo na počest zakladatele firmy Heinricha Mattoniho otevřeno Muzeum Mattoni a historie stáčení minerálních vod, které KMV zřídily nákladem 25 mil. Kč v nově rekonstruovaném historickém pavilonu Löschner v Kyselce. „Překvapil nás zájem veřejnosti o Muzeum Mattoni, výjimečně jsme proto otevřeli i během listopadových víkendů. Jsme rádi, že se lidé zajímají o tradiční českou značku Mattoni a její dlouhou a často složitou cestu k evropské, potažmo světové proslulosti. Muzeum se znovu otevře 1. dubna a pro letošní návštěvnickou sezónu chystáme s obcí v Kyselce a jejím okolí poznávací stezku po stopách Heinricha Mattoniho,“ připomíná Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

*anketa mezi mladými www.znackaroku.cz, výsledky mj. publikovány v MF Dnes 3.10.2016, iDNES 4.10.2016.

Tisková zpráva ve formátu PDF