Zpět na tiskové zprávy

Česká společnost Karlovarské minerální vody se stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

01. 11. 2018 Česká společnost Karlovarské minerální vody se stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil skupině Karlovarských minerálních vod (KMV) povolení pro získání licence a převzetí aktiv společnosti PepsiCo v České republice. Obchod oznámený letos v lednu je schválen úřady všech zemí (České republiky, Slovenska a Maďarska). Společnost KMV se stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

Karlovarské minerální vody jsou nyní – se svými 11 závody (sedm z nich v ČR), 

2 400 zaměstnanci a 12,5 miliardami Kč ročního obratu – regionálním lídrem trhu.

“Jsme hrdí na to, že naše know-how vybudované na českých kořenech můžeme úspěšně šířit i v zahraničí,“ říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV. „Akvizice bude dokončena v následujících měsících. Sloučíme tak dva úžasné týmy a také dvě skvělá portfolia značek a produktů. Spojení našich kompetencí je zárukou dlouhodobého úspěchu. S radostí vítám všechny nové členy naší velké rodiny.“

Produktové portfolio nového holdingu zahrnuje všechny kategorie nealkoholických nápojů od přírodní a ochucené minerální vody (např. Mattoni, Magnesia či Aquila), sycených nealkoholických nápojů (např. Pepsi, Schweppes, Mirinda, 7Up), džusů (Granini, Toma), ledových čajů (např. Lipton, Veritea, Aquila) až po sirupy; dále pak i dvě značky snacků – Lay’s a Cheetos.

V České republice tak KMV potvrzuje pozici jedničky na trhu přírodních a ochucených balených vod, stoupá na třetí pozici v kategorii sycených nealkoholických nápojů, významně posiluje v kategorii džusů a vstupuje do nové kategorie snacků.

“Naší vizí je posílit význam české minerální vody a šířit české know-how, díky kterému jsme sami vyrostli, dále do Evropy,“ dodává pan Pasquale. „Děkujeme financujícím bankám - Československé obchodní bance, České spořitelně a Evropské bance pro obnovu a rozvoj. Cenné poradenství poskytla banka Raiffeisen, společnost Deloitte, a zvláště chceme poděkovat advokátní kanceláři Kocián, Šolc, Balaštík.“

O Karlovarských minerálních vodách

Skupina  Karlovarských minerálních vod (KMV) je největším výrobcem minerálních a pramenitých vod ve střední Evropě. Posláním skupiny KMV je zvyšovat kvalitu a kulturu pití a činit ze svých výrobků proslulé značky s mezinárodní hodnotou. 

Společnost byla založena karlovarským rodákem Heinrichem Mattonim v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody a.s. v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale. 

V ČR vyrábí KMV vedle tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka. Své produkty v současné době KMV vyváží do 20 zemí světa a jako mateřská společnost vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku a Maďarsku. V Bulharsku je KMV předním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích, kde KMV operuje, zaměstnává 1500 zaměstnanců (před dokončením akvizice tří operací Pepsi v ČR, SR a Maďarsku).

KMV se významně podílí na kulturním, sportovním a společenském životě. Podporuje také projekty spojené s ochranou přírody a otázkou ekologie. KMV je členem Národní sítě Global Compact ČR, která sdružuje firmy a organizace zapojené do UN Global Compact - největší světové iniciativy společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání pod záštitou OSN. Další zajímavé informace o společnosti naleznete na Twitteru @KMV_MattoniFacebooku @KarlovarskeMineralniVody a LInkedIn.

Kontakt pro média

Pavel Novák, mediální zástupce KMV
Telefon: (+420) 724 012 604
E-mail: pavel.novak@amic.cz

Tisková zpráva ve formátu PDF