Zpět na tiskové zprávy

Fenomenální výsledky Karlovarských minerálních vod v roce 2018

25. 03. 2019 Fenomenální výsledky Karlovarských minerálních vod v roce 2018

Karlovarské minerální vody (KMV) mají za sebou přelomový rok novodobé historie. Skupina opět zvýšila tržby, v meziročním srovnání o 6 % na celkovou hodnotu 8,8 miliardy korun*, a ukazatel EBITDA vzrostl o 21 %*. V průběhu roku také získala licence a převzala aktiva společnosti PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku.

Středoevropská skupina se sídlem v Česku loni vyrobila více než jednu miliardu lahví. Rok 2018 je již čtvrtým rekordním rokem v řadě. Na fenomenálních výsledcích mají svůj podíl investice do výrobních kapacit i loňské teplé počasí.

Rok 2018 byl pro KMV opravdu výjimečným. V naší více než 140leté historii jsme začali psát zcela novou kapitolu a stali jsme se lídrem na trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě,“ shrnuje Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV.

Převzetí operací PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku

V průběhu roku 2018 antimonopolní úřady v Maďarsku, Slovensku a České republice postupně udělily skupině KMV povolení pro získání licence a převzetí aktiv společnosti PepsiCo. KMV se tak stala největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Se svými 11 závody a 2 400 zaměstnanci je skupina KMV regionálním lídrem trhu. „Sloučili jsme dva úžasné týmy a také dvě skvělá portfolia značek a produktů. Spojení našich kompetencí je zárukou dlouhodobého úspěchu,“ řekl k akvizici Alessandro Pasquale.

Úspěšné zahraniční operace

V Rakousku je skupina KMV (Waldquelle) dvojkou v sektoru přírodních minerálních vod a na třetí pozici v ochucených vodách. Na Slovensku drží skupina KMV pozici jedničky na trhu přírodních minerálních vod – značka Magnesia je zde nejprodávanější minerální vodou. V Bulharsku v roce 2017 převzala skupina KMV společnost Quadrant Beverages JSC., která je v Bulharsku mj. oficiálním výrobcem a prodejcem produktů společností PepsiCo. V Maďarsku je lídrem na trhu přírodních minerálních vod prostřednictvím společnosti Szentkirályi-Kékkúti Mineral Water Ltd. „Už druhým rokem jsme zde výrazně investovali. Po roce 2017, kdy jsme do stáčírny Kékkúti instalovali jednu z nejmodernějších technologií na míchání sirupů v Maďarsku v hodnotě 2,6 milionu EUR, jsme v roce 2018 rozšířili výrobní kapacitu stáčírny Szentkirályi v celkové hodnotě 7 milionů EUR,“ upřesňuje Alessandro Pasquale.

Skupina pokračovala v exportních aktivitách, své výrobky vyváží do téměř dvaceti zemí.

Udržitelný byznys a cirkulární ekonomika

Z pozice lídra trhu si KMV uvědomuje svou odpovědnost a usiluje o udržitelné podnikání. V České republice společnost KMV stála u zrodu pracovní skupiny Zálohujme.cz, jejíž studie prokázaly výhodnost zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PETu, umožnění recyklace do nových lahví a tím i zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví zavedením principů cirkulární ekonomiky. KMV na tomto projektu spolupracuje mimo jiné s Institutem cirkulární ekonomiky (INCIEN) a Fakultou technologie ochrany prostředí VŠCHT Praha.

Jako přípravu na plnění náročných cílů Evropské unie, uvedla společnost na trh nový ekodesign lahve Mattoni Eco Sport, vyrobené z 50 % z recyklovaného PETu. 

*Údaje za celou dosavadní mezinárodní skupinu KMV, do kterých není promítnuto převzetí aktiv PepsiCo v ČR, SR a Maďarsku.

O Karlovarských minerálních vodách

Skupina Karlovarských minerálních vod (KMV) je největším distributorem nealkoholických nápojů ve střední Evropě. Posláním skupiny KMV je zvyšovat kvalitu a kulturu pití a činit ze svých výrobků proslulé značky s mezinárodní hodnotou.

Společnost byla založena karlovarským rodákem Heinrichem Mattonim v roce 1873. Současnou podobu získaly Karlovarské minerální vody a.s. v 90. letech díky výrazným investicím nových majitelů, italské rodiny Pasquale.

V ČR vyrábí KMV vedle tradiční minerální vody Mattoni také pramenitou vodu Aquila a Toma a minerální vody Magnesia, Poděbradka, Dobrá voda a Hanácká Kyselka; dále značky nealkoholických nápojů Pepsi, Mirinda, 7UP, Gatorade, Mountain Dew, a další.

Své produkty v současné době KMV vyváží do 20 zemí světa a jako mateřská společnost vlastní zahraniční značky minerálních vod v Rakousku, Maďarsku. V Bulharsku je KMV výhradním výrobcem a distributorem nealkoholických nápojů značek firmy PepsiCo. Ve všech zemích, kde KMV operuje, zaměstnává na 2 400 zaměstnanců.

KMV se významně podílí na kulturním, sportovním a společenském životě. Podporuje také projekty spojené s ochranou přírody a otázkou ekologie. KMV je členem Národní sítě Global Compact ČR, která sdružuje firmy a organizace zapojené do UN Global Compact - největší světové iniciativy společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání pod záštitou OSN. Další zajímavé informace o společnosti naleznete na Twitteru @KMV_Mattoni, Facebooku @KarlovarskeMineralniVody a LInkedIn.

Kontakt pro média

Andrea Brožová, PR manažer
Karlovarské minerální vody, a.s.
Telefon: 721 150 737
E-mail: andrea.brozova@mattoni.cz 

 

Tisková zpráva ve formátu PDF